Älykkyyden kehitys – lisääntynyt älykkyys yliopisto-opiskelijoilla
Yliopisto-opiskelijoilla, jotka harjoittivat Maharishin Transsendenttista Meditaatiota ja TM-sidhiohjelmaa, oli merkitsevästi kasvanut älykkyysosamäärä. Nämä opiskelijat olivat yli 18 vuoden ikäisiä, joten älykkyysosamäärän kasvu oli näin ollen teoriassa mahdotonta. Kontrolliryhmässä ei näkynyt kasvua. Ero TM-ryhmän ja kontrolliryhmän välillä oli p-arvoltaan <0,0001 (mikä on p-arvo?)LähdePersonality and Individual Differences 12: 1105–1116, 1991
Korrelaatio TM-harjoituksen keston, opintomenestyksen ja älykkyysosamäärän välillä
Transsendenttisen Meditaation harjoituksen kestolla oli merkittävä korrelaatio opintomenestyksen (r=0,52, p<0,001) ja älykkyysosamäärän kanssa (r=0,59, p<0,01) opiskelijoilla korkeakoulussa, jossa Transsendenttista Meditaatiota harjoitettiin osana opetusohjelmaa.LähdeAbstracts of Papers of the Annual Meeting of the Mid-western Educational Research Association, 1988, p.6, Chicago
Nopeampi älykkyyden kehitys koululaisilla Taiwanissa
Taiwanissa 362 yläasteen oppilasta jaettiin satunnaisesti neljään ryhmään: TM-ryhmään ja kolmeen kontrolliryhmään. Kolme kontrolliryhmää olivat: 1) lepäämisryhmä, 2) ryhmä joka harjoitti keskittymismeditaatioharjoitusta, ja 3) ryhmä joka jätettiin ilman erityishuomiota. 6-12 kuukauden kuluttua TM-ryhmällä näkyi merkitsevää parantumista älyllisten kykyjen viidellä eri mitta-asteikolla, mukaan lukien kaksi älykkyyden mittausta, “käytännön älykkyys” p=0,00009 ja “joustava älykkyys” p=0,001, verrattuna kolmeen kontrolliryhmään. TM-oppilailla näkyi myös merkitsevää stressin vähentymistä verrattuna kontrolliryhmiin.LähdeIntelligence 29: 419–440, 2001
Lisääntynyt älykkyys valmennuskurssin oppilailla
Tämä tutkimus toteutettiin kambodzalaisilla opiskelijoilla jotka olivat vuoden mittaisella valmennuskurssilla yliopistoa varten. Opiskelijoilla jotka oppivat Transsendenttisen Meditaation, havaittiin merkitsevä kasvu älykkyystestituloksissa kolmen kuukauden jälkeen, verrattuna muihin opiskelijoihin. (p=0,001)Ref.Higher Education Research and Development 15: 73–82, 1995
Lisääntynyt älykkyys yläasteen oppilailla
Yläasteen oppilailla, jotka oppivat Transsendenttisen Meditaation, havaittiin lisääntynyttä älykkyyttä 14 viikon jälkeen, verrattuna kontrolliryhmän oppilaisiin. (p<0,001)Ref.Dissertation Abstracts International 38(7): 3372B–3373B, 1978
Korrelaatio TM-harjoituksen keston ja paremman aivojen toiminnan välillä
147 TM- ja TM-sidhiharjoittajalla (meditaatiokokemus keskimäärin 9 vuotta), löydettiin merkitsevä korrelaatio TM harjoituksen keston ja korkeampien mittaustuloksien välillä mittauksissa: näkömuisti, ei-verbaali älykkyys, luovuus, riippumattomuus ulkoisista häiriötekijöistä, vastausaika, havaintoaika ja reaktioaika. Mitä kauemmin TM- ja TM-sidhitekniikkaa oli harjoitettu, sitä korkeammat mittaustulokset, mikä viittaa siihen että Transsendenttisella Meditaatiolla on myönteinen vaikutus kaikkiin näihin tekijöihin.Ref.Scientific Research on Maharishi’s Transcendental Meditation, Collected Papers Vol 3, 257, pp 1954-1966
Parantunut detaljien huomiointikyky sotilasakatemian kadeteilla
Sotilasakatemian kadeteilla, joille opetettiin Transsendenttisen Meditaation tekniikka, näkyi parantunut suorituskyky nopeustestissä, jossa mitattiin heidän kykyään löytää määrätty ärsyke suuren ärsykemäärän joukosta.Ref.‘Project for introduction of a programme for prevention of stress—Transcendental Meditation’. Centre for Personnel Studies, Department of Teaching and Research, Ministry of the Army, Brazil
Miten yksinkertainen tekniikka voi saada aikaan niin paljon?
600 tutkimusta vahvistaa TM:n vaikutukset:
- Vähemmän stressiä
- Miten TM toimii
- Masennus
- Ahdistus
- Tunne-elämän vakaus
- Unettomuus
- Impulsiivisuus
- Traumanjälkeinen stressi
- Aivojen kehittyminen
- Miten TM toimii
- ADHD
- Älykkyys
- Luovuus
- Ole oma itsesi
- Menesty = ole oma itsesi
- Itsensä toteuttaminen
- Lisää itseluottamusta
- Paremmat ihmissuhteet
- Yhteiskunta
- Koulutus
- Vankilat
- Liike-elämä
- Parempi maailma