Nopeampi älykkyyden kehitys koululaisilla Taiwanissa

Taiwanissa 362 yläasteen oppilasta jaettiin satunnaisesti neljään ryhmään: TM-ryhmään ja kolmeen kontrolliryhmään. Kolme kontrolliryhmää olivat: 1) lepäämisryhmä, 2) ryhmä joka harjoitti keskittymismeditaatioharjoitusta, ja 3) ryhmä joka jätettiin ilman erityishuomiota. 6-12 kuukauden kuluttua TM-ryhmällä näkyi merkitsevää parantumista älyllisten kykyjen viidellä eri mitta-asteikolla, mukaan lukien kaksi älykkyyden mittausta, “käytännön älykkyys” p=0,00009 ja “joustava älykkyys” p=0,001, verrattuna kolmeen kontrolliryhmään. TM-oppilailla näkyi myös merkitsevää stressin vähentymistä verrattuna kontrolliryhmiin.LähdeIntelligence 29: 419–440, 2001