ILMAINEN TM-ESITTELYLUENTO

Seinäjoki to 27 kesä 2024 klo 19:00 ja su 7 heinä 2024 klo 19:00

Valitse toinen paikkakunta

Kun stressiä kasaantuu liikaa …

Jos jatkuva stressi saa sinut tuntemaan itsesi avuttomaksi ja täysin uupuneeksi, saatat olla matkalla kohti burnoutia. Onnellisuuden katoaminen ja irrallisuuden tunne, jonka burnout aiheuttaa, voi uhata työtäsi, ihmissuhteitasi ja terveyttäsi. Burnout ei ole kuten flunssa; se ei mene pois muutamassa viikossa, ellet tee muutoksia elämääsi. Tunnistamalla varhaiset varoitusmerkit voit aloittaa toimenpiteet burnoutin ehkäisemiseksi. Tai jos olet jo ajautunut katkeamispisteeseen, voit yhä tehdä monia asioita tasapainon palauttamiseksi, niin että pystyt taas kokemaan positiivisuutta ja toivoa.

Miten stressillä voi olla niin negatiivinen vaikutus?

Ymmärtääksemme, miten voimme ehkäistä tai lievittää burnoutia, meidän täytyy ymmärtää miten stressi vaikuttaa ja miten se aiheuttaa niin negatiivisen, pitkäaikaisen vaikutuksen terveyteen ja onnellisuuteen.

Kuvittele, että meillä kaikilla on selkäreppu. Päivän aikana elämme elämäämme ja koemme maailmaa ympärillämme. Jos meillä on kokemuksia, jotka aiheuttavat ylikuormitusta, voimme ajatella että se on kuin kivien lisäämistä selkäreppuun. Yön aikana nukumme ja tämä lepo tasapainottaa päivän rasitukset ja antaa meidän poistaa kiviä selkärepusta. Päivän aikana kasaantuvan stressin ja yön aikana poistuvan stressin tulisi olla tasapainossa, niin että selkäreppu pysyy mukavan kevyenä.

Ongelmat alkavat silloin kun elämämme menee epätasapainoon, kun lisäämme liikaa kiviä päivittäin. Emme pysty poistamaan niitä kaikkia öisin ja osa jää jäljelle. Jos elämme jatkuvasti tällaista korkean stressin elämää, niin päivästä toiseen lisäämme liikaa kiviä ja selkäreppumme tulee yhä painavammaksi. Mitä painavampi selkäreppu, sitä huonommin pystymme ajattelemaan selkeästi, sitä vähemmän meillä on energiaa, sitä vähemmän koemme onnellisuutta jne. Tällä tavalla poltamme itsemme vähitellen loppuun.

6 ratkaisua

Nyt kun ymmärrämme paremmin, miten liika stressi voi aiheuttaa ajan mittaan burnoutin, katsokaamme mitä voimme tehdä tämän tapahtumakulun kääntämiseksi.

Selkäreppuanalogia näyttää että burnoutin aiheuttaa toiminnassa kasaantuvan ja levossa poistuvan stressin välinen epätasapaino. Tämä tarkoittaa, että tasapainon palauttamiseksi voimme joko:

  • Vähentää stressiä ympäristössämme,
  • Parantaa stressinsietoamme, niin että ulkoinen stressi ei vaikuta niin voimakkaasti, tai
  • Järjestää enemmän tai syvempää lepoa, niin että pystymme poistamaan enemmän stressiä joka päivä.

Käsittelemme kaikkia näitä allaolevien kuuden ratkaisun yhteydessä.

1. Perusterveys
Kaikki mitä voit tehdä elimistösi perusterveen toiminnan hyväksi, auttaa sinua sietämään stressiä paremmin, joten syö terveellisesti, juo runsaasti vettä, harrasta liikuntaa ja mene ajoissa nukkumaan.

2. Pidä taukoja
Stressin vähentäminen ympäristössäsi, vaikka vain vähäksi aikaa, auttaa kehoa ja mieltä palautumaan, joten huolehdi että pidät taukoja päivän mittaan ja lomaile isojen projektien välissä.

3. Ole oma itsesi
Jatkuva teeskentely ja roolien ylläpitäminen on väsyttävää ja stressaavaa. Joten järjestä elämäsi sellaisten toimien ympärille, jotka tekevät sinut onnelliseksi ja edustavat sitä mitä oikeasti olet.

4. Keskity positiivisiin puoliin
Keskittyminen positiivisiin asioihin elämässäsi saa sinut yleisesti ottaen voimaan paremmin. Negatiivisuuteen keskittyminen tekee olon kurjemmaksi. Joten mahdollisuuksien mukaan yritä pitää huomiosi hyvin sujuvissa asioissa ja vietä aikaasi positiivisten ihmisten seurassa.

5. Sano “ei”
Jos emme ole onnellisia, saatamme usein katsoa ulkopuolellemme tämän puutteen täyttämiseksi, ostamalla uusia asioita tai yrittämällä olla ihmisille mieliksi. Todellisuudessa onnellisuus tulee kuitenkin sisältäpäin, ja hyvä olo alkaa siitä että on levännyt ja tasapainossa. Ota siis vastuu omasta onnellisuudestasi ja luo rajoja tasapainosi suojaksi. Sekä sinä että kaikki ympärilläsi hyötyvät tästä suuresti.

6. Opettele Transsendenttinen Meditaatio
Transsendenttinen Meditaatio (TM) on yksinkertainen, luonnollinen, vaivaton henkinen tekniikka, joka tuottaa erityisen syvän lepotilan, niin että saat paljon kiviä pois selkärepustasi lyhyessä ajassa ja palaudut nopeammin. Se antaa vahvan perustan, joka auttaa toteuttamaan kaikki 5 yllämainittua ratkaisua. Se ei ole uskonnollinen, eikä vaadi elämäntyylin muuttamista, ja sitä harjoitetaan 20 minuuttia kahdesti päivässä.

Mitä TM-meditoijat sanovat?

Tässä on lyhyt videopätkä, jossa julkisuuden henkilöt kuten Tom Hanks, Jennifer Lopez ja Jerry Seinfeld kertovat miten TM on auttanut heitä selviämään burnoutin ja stressin kanssa:

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube's privacy policy.
Learn more

Load video

“Se auttaa minua rauhoittumaan, minulla on vähemmän päänsärkyjä ja nukun paremmin.”
William Hague, entinen Britannian ulkoministeri
“TM antaa kaikkein syvällisimmän ja merkityksellisimmän kokemuksen, mitä voi saada. Koen että se johdattaa minut totuuden lähteelle ja synnyttää sisäisen onnellisuuden, joka ei riipu ulkoisista tekijöistä.”
Francesca
“Elämästä on tullut paljon helpompaa. Ennen pystyin tuskin koskaan kieltäytymään, mutta nyt pystyn pitämään kiinni rajoistani. Tapahtumat eivät enää saa minua pois tasapainosta niin nopeasti.”
Noella
“TM on helpoin asia mitä olen koskaan tehnyt. Ei ainoastaan helpoin meditaatio, vaan helpoin asia.”
Cameron Diaz

Mitä burnout-asiantuntijat sanovat?

Ympäri maailmaa burnout-valmentajat, psykologit ja psykiatrit suosittelevat TM:ää potilailleen heidän toipumisprosessinsa tueksi.

“Minulla on levoton burnout- ja masennushistoria, ja olen kokeillut monia erilaisia hoitoja. Muutama vuosi sitten opin TM:n, ja se on ollut tehokkain keino palauttaa onnellisuuteni ja henkinen sietokykyni. Suosittelen sitä kaikille burnout-asiakkailleni.”
Willemijn Van Dommelen, burnout-konsultti
“Millään muulla ‘stressinhallintatekniikalla’ ei ole läheskään samaa määrää kovia tutkimustuloksia tukemassa sen väitettyä kykyä vähentää stressiä.”
Tri Norman Rosenthal, psykiatri, Yhdysvaltain terveysvirasto, mielenterveyden laitos

Mitä tieteelliset tutkimukset sanovat?

TM:stä on 350 julkaistua, vertaisarvioitua tutkimusta, joten emme voi käsitellä niitä kaikkia tässä. Näytämme vain kaikkein relevanteimmat.

1. Lepo
TM-tekniikka luo hyvin nopeasti syvän lepotilan, mikä auttaa kehoa pääsemään takaisin tasapainoon.

Yli 30 tutkimuksen meta-analyysi vahvistaa TM-harjoituksen aikana saavutettavan syvän lepotilan.LähdeAmerican Psychologist, 1987, 42: 879-881.

2. Burnout
Allaoleva tutkimus tehtiin nimenomaan mittaamaan TM:n vaikutuksia burnoutiin koulujen opettajilla.

Tutkimus oli satunnaistettu ja kontrolloitu koe (metodologisesti vahvin tutkimusasetelma), johon osallistui 78 opettajaa. Siinä havaittiin merkittävää burnout-oireiden vähenemistä, jopa siinä määrin että opettajien vaihtuvuus väheni melkein nollaan. Siinä havaittiin myös uupumuksen ja koetun stressin vähenemistä, sekä stressinsietokyvyn lisääntymistä.LähdeEducation 131:556-564,2011.

Onko sinulla 90 minuuttia aikaa kuulla, miten kaikki voi muuttua?

Ymmärtääksesi miten yksinkertainen tekniikka voi tarjota niin monia hyötyjä, ilmoittaudu ilmaiselle esittelyluennolle, joita järjestetään eri paikkakunnilla. Täytä vain allaoleva lomake, tai valitse lähin kaupunki allaolevasta kartasta. Sinulla on mahdollisuus:

  • Tavata sertifioitu TM-opettaja
  • Oppia mitä kaikkea hyötyä 20 minuutin TM-harjoitus kahdesti päivässä voi tuoda: syvää lepoa, vähemmän stressiä, parempaa unta, enemmän itseluottamusta, parempia ihmissuhteita, jne.
  • Kysyä mitä tahansa kysymyksiä
  • Sopia osallistumisesta TM-kurssille

 

Opi Transsendenttinen Meditaatio: Seinäjoki

Vapaudentie, 60100 Seinäjoki Napsauta tästä nähdäksesi kartan

ILMAINEN TM-ESITTELYLUENTO

Luennot ovat maksuttomia, mutta paikkojen määrä on rajoitettu. Ilmoittaudu alla.

Päivämäärä ja aika
Aika
to 27 kesä 2024, 19:00 on Zoom
19:00
Varaa paikkasi tässä Varaa ×
su 7 heinä 2024, 19:00 on Zoom
19:00
Varaa paikkasi tässä Varaa ×
ke 10 heinä 2024, 19:00 on Zoom
19:00
Varaa paikkasi tässä Varaa ×
Jos et löytänyt itsellesi sopivaa luentoaikaa, voimme lähettää sinulle ilmoituksen tulevista TM-esittelyluennoista.
Tilaa ilmoitus Tilaa ilmoitus ×

Seinäjoki TM-keskus

Vapaudentie, 60100 Seinäjoki

centerMap

By loading the map, you agree to Google's privacy policy.
Learn more

Load map

Esittelyluentoja muualla Suomessa

countryMap

By loading the map, you agree to Google's privacy policy.
Learn more

Load map